بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعبیر خواب یعنی چه؟

تعبیر خواب یعنی چه؟

تعبیر خواب یعنی چه؟

در حالی که بسیاری از نظریه ها برای توضیح چرایی خواب ما وجود دارد ، هنوز کسی هدف آنها را به طور کامل نمی فهمد ، چه رسد به اینکه چگونه معنای خواب را تعبیر کنیم. رویاها می توانند مرموز باشند ، اما درک معنای رویاهای ما کاملاً گیج کننده است.

محتوای رویاهای ما می تواند به طور ناگهانی تغییر کند ، عناصر عجیب و غریب را نشان دهد یا با تصاویر ترسناک ما را بترساند. این واقعیت که رویاها می توانند بسیار غنی و جذاب باشند ، همان چیزی است که باعث می شود بسیاری معتقد شوند که رویاهای ما باید معنایی داشته باشند.

ویلول / جسیکا اولا

برخی از محققان برجسته ، مانند جی. ویلیام دوموف ، اظهار داشتند که رویاها به احتمال زیاد هیچ هدف واقعی ندارند. 1 با وجود این ، تعبیر خواب به طور فزاینده ای محبوب شده است. در حالی که تحقیقات دارای یک هدف برای رویاهای خود نشان نداده، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که رویاهای انجام این معنی است.

دوموف در مصاحبه ای با دیلی میل گفت: "معنی" به انسجام و ارتباط سیستماتیک با متغیرهای دیگر مربوط می شود و از این نظر ، رویاها معنی دارند . "علاوه بر این ، آنها بسیار" آشکار "از آنچه در ذهن ما است.

"ما نشان داده ایم که هفتاد و پنج تا صد خواب از یک شخص ، تصویر روانشناختی بسیار خوبی از آن فرد به ما می دهد. طی چند دهه ، هزار خواب به ما بدهید و می توانیم نمایه ای از ذهن فرد را به شما ارائه دهیم که تقریباً به اندازه اثر انگشتهای وی فردی و دقیق است. "

7 نظریه در مورد اینکه چرا رویای ما ساده شده است

فروید: رویاها همچون راهی به ذهن ناخودآگاه است

زیگموند فروید در کتاب "تعبیر خواب"  پیشنهاد کرد که محتوای رویاها مربوط به تحقق آرزوها است. فروید معتقد بود که محتوای آشکار یک رویا ، یا تصاویر واقعی و وقایع رویا ، برای پنهان کردن محتوای نهفته یا خواسته های ناخودآگاه رویاپرداز است. فروید همچنین چهار عنصر از این روند را توصیف کرد که از آنها به عنوان "کار رویایی" یاد کرد: 2

  • چگالش : بسیاری از ایده ها و مفاهیم مختلف در محدوده یک رویا نشان داده می شوند. اطلاعات در یک فکر یا تصویر واحد متراکم می شوند.
  • جابجایی : این عنصر کار رویایی با به هم ریختن قسمتهای مهم و ناچیز رویا ، معنای احساسی محتوای نهفته را پنهان می کند.
  • نمادسازی : این عملیات همچنین ایده های سرکوب شده موجود در خواب را با درج اشیایی که به معنای نماد محتوای نهفته رویاست ، سانسور می کند.
  • تجدید نظر ثانویه : در طی این مرحله نهایی از روند خواب ، فروید پیشنهاد کرد که عناصر عجیب و غریب رویا دوباره سازمان یافته اند تا رویا را قابل درک کنند ، بنابراین محتوای آشکار رویا تولید می شود.

 فروید و تعبیر خواب

یونگ: کهن الگوها و ناخودآگاه جمعی

در حالی که کارل یونگ اشتراکات مشترکی با فروید داشت ، او احساس می کرد که رویاها چیزی بیش از بیان خواسته های سرکوب شده است. یونگ اظهار داشت كه رویاها ناخودآگاه شخصی و جمعی را آشكار می كند و معتقد است كه رویاها در خدمت جبران قسمتهایی از روان هستند كه در بیداری رشد چندانی ندارند.

یونگ همچنین پیشنهاد کرد که کهن الگوها مانند آنیما ، سایه و آنیموس اغلب در خواب اشیا symbol یا شکلهای نمادین نشان داده می شوند. 3 این نمادها، به اعتقاد او، به نمایندگی نگرش است که توسط سرکوب ذهن خودآگاه .

بر خلاف فروید ، که اغلب اظهار داشت که نمادهای خاص بیانگر افکار ناخودآگاه خاصی هستند ، یونگ معتقد بود که رویاها می توانند بسیار شخصی باشند و تفسیر این خواب ها شامل دانستن چیزهای زیادی درباره فرد بیننده خواب است.

سالن: رویاها به عنوان یک فرآیند شناختی

کالوین اس. هال پیشنهاد کرد که رویاها بخشی از یک فرآیند شناختی است که در آن رویاها به عنوان "تصورات" از عناصر زندگی شخصی ما عمل می کنند. 4 هال با تجزیه و تحلیل هزاران دفتر خاطرات رویایی از شرکت کنندگان ، به دنبال مضامین و الگوها رفت و در نهایت یک سیستم کدگذاری کمی ایجاد کرد که آنچه در رویاهای ما است را به تعدادی دسته تقسیم می کند.

طبق نظریه هال ، تعبیر خواب نیاز به دانستن موارد زیر دارد:

  • اعمال خواب بیننده در خواب
  • اشیا و چهره ها در خواب
  • تعاملات بین رویابین و شخصیت های رویا
  • وضع خواب ، انتقال و نتیجه

هدف نهایی این تعبیر خواب درک خواب نیست ، بلکه درک رویابین است. تحقیقات هال نشان داد که صفاتی که مردم هنگام بیداری از خود بروز می دهند همان خصوصیاتی است که در خواب دیده می شود.

رویاها به عنوان بازتاب زندگی بیدار

جی ویلیام دوموف یک محقق برجسته رویا است که در کالوین هال در دانشگاه میامی تحصیل کرده است. دومهوف در مطالعات گسترده ای درباره محتوای رویاها دریافته است که رویاها افکار و نگرانی های زندگی بیداری یک رویاپرداز را منعکس می کنند.

Domhoff یک مدل عصبی شناختی از رویاها را پیشنهاد می کند که در آن روند خواب دیدن از فرآیندهای عصبی و یک سیستم طرحواره حاصل می شود . 5 وی پیشنهاد می کند که محتوای رویایی از این فرایندهای شناختی حاصل می شود.

محبوب کردن تعبیر خواب

از دهه 1970 ، تعبیر خواب محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. کتاب "بازی رویایی" ساخته آن فارادی در سال 1974 تکنیک ها و ایده هایی را توصیف کرد که هر کسی می تواند برای تعبیر خواب خود استفاده کند. امروزه ، مصرف کنندگان می توانند طیف گسترده ای از کتابها را که فرهنگ لغت خواب ، راهنمای نمادها و نکاتی برای تعبیر و درک رویاها ارائه می دهند ، خریداری کنند.

تحقیقات رویایی بدون شک به رشد خود ادامه خواهد داد. با این حال ، جی ویلیام دوموف ، متخصص dream یا تعبیر خواب توصیه می کند که "... مگر اینکه رویاهایتان را سرگرم کننده ، جالب یا از نظر هنری الهام بخش ببینید ، پس خیال خود را فراموش کنید." برخی دیگر ، مانند Cartwright و Kaszniak ، پیشنهاد می کنند که تعبیر خواب در واقع بیش از معنای رویا در مورد مفسر آشکار می کند. 6

تعصبات چگونه بر تعبیر خواب تأثیر می گذارند

محققان کری موروج و مایکل نورتون رویاهای بیش از 1000 فرد از ایالات متحده ، هند و کره جنوبی را مطالعه کرده اند. 7 آنچه آنها کشف کردند این است که تعداد کمی از دانشجویان دانشگاه که در این تحقیق شرکت داشتند معتقد بودند که رویاهای آنها صرفاً پاسخ مغز به تحریکات تصادفی است. در عوض ، بیشتر این ایده فروید را تایید می کنند که رویاها آرزوها و اصرارهای ناخودآگاه را آشکار می کنند.

آنچه که آنها همچنین کشف کردند این است که وزن و اهمیتی که افراد به رویاهای خود قائل هستند بستگی زیادی به تعصبات آنها دارد. اگر افراد درگیر افرادی شوند که قبلاً از آنها بدشان می آید ، به احتمال زیاد خوابهای منفی را به یاد می آورند. همچنین اگر درگیر دوستان یا عزیزان باشند ، رویاهای مثبت را جدی می گیرند.

به عبارت دیگر ، افراد انگیزه دارند تا رویاهای خود را به روشی تفسیر کنند که عقاید موجود آنها در مورد خود ، جهان و افراد اطرافشان را پشتیبانی کند. محققان دریافتند مواردی مانند سوگیری تأیید و تعصب خودکار می توانند بر نحوه پاسخگویی افراد به رویاهای خود تأثیر بگذارند.

به گفته محققان ، از آنجا که مردم تمایل دارند رویاهای خود را جدی بگیرند ، این رویاها می توانند به نوعی پیشگویی خودکفا تبدیل شوند. اگر در خواب ببینید که می خواهید در یک امتحان قبول نشوید ، ممکن است انگیزه کمتری برای مطالعه داشته باشید یا حتی چنان استرس داشته باشید که عملکرد ضعیف داشته باشید.

رویاها ممکن است معنایی داشته باشند یا نداشته باشند ، اما واقعیت همچنان باقی است که تعبیر خواب به یک تفریح ​​محبوب تبدیل شده است. بعضی از افراد حتی تصمیمات عمده زندگی را بر اساس محتوای رویاهایشان تنظیم می کنند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده